lørdag den 4. maj 2013

Husker du?

Er I klar over hvilken dag/aften det er i dag?
Det ikke sikkert i gør, men i dag for 68 år siden kl 20,36 lød det fra bbc, at Danmark nu var blevet befriet fra tyskerne.
Det mindes vi nu ved, at vi hvert år den 4 maj tænder lys i vindueskarmen.
Det har jeg også gjort og det er bare så hyggeligt, at sidde og kigge på at mørket falder på mens de mange lys blafre i vindueskarmen.
Tænder I også lys i jeres vinduer og er i klar over hvor stor betydning denne dag har for Danmarks historie?

Min vindueskarm bliver gjort klar til mørket falder på.

Det er dog ikke det eneste jeg tænder lys for i aften.
Det er i dag nyrens dag.
Det bliver markeret ved, at nyretranplanterede og deres pårørende tænder lys for doneren.
Og da min søster er blevet transplanteret og lever med en donor nyre er denne dag også vigtig her i familien.

Mørket falder på og vindueskarmen bliver lyst op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Jeg vil stadig anbefale jer at sende jeres kommentar fra en computer da man ikke altid kan regne med at ens besked går igennem hvis man skriver fra iphone el ipad, men prøv.
Jeres kommentar er gået igennem hvis i får beskeden om at den venter på at blive godkendt.