søndag den 19. maj 2013

Eurovision Song Contest 2013

Så så man lige Emmelie løbe med en sejr på 281 point i går aftes i Malmø.
 
Jeg har egentlig ikke rigtig fulgt med i år så var spændt på, hvad de andre lande ville bidrage med.
Det blev kun til meget lidt semifinale i tirsdags. Skulle lige se om Danmark gik videre og torsdagens semifinale så jeg slet ikke noget af, for nu var Danmark og jo gået videre.

Som nogen af jer nok har læst var jeg ikke helt tilfreds med, at Emmelie vandt det danske MGP så var ikke helt sikker på, at jeg gad at følge med i går aftes.
Da de så begyndte på det der med, at Emmelie var en sikker vinder begyndte jeg, at være lidt afvisende.
Jeg syntes tit vi har hørt, at Danmark nok skulle klare os godt til ESC finalerne og så næsten ender som nr. chok så derfor ville jeg ikke sætte næsen op til det helt store.
Jeg bøjer mig i sandet og erkender, at jeg blev revet med da Emmelie var på scenen og især da 12 tallene blev ved med at komme til hende.
Det var for fedt. Sikke en tv aften.

Havde ikke planlagt at se det sammen med nogen så jeg havde min egen lille ESC aften hjemme i stuen og det var næsten kun lige startet i tv da den første sms klikkede ind. En af veninderne som jeg ik lige regnede med ville se det sendte en sms og så stod den ellers på sms ESC aften og der kom flere til.
Så var jeg ikke helt alene om at se det alligevel. Der manglede dog nogen man kunne feste med da Emmelie havde vundet.

Som altid var der favoritter og så var der dem som man tænker WTF til. Jeg kunne bare slet slet ikke fordrage Rumæniens bidrag den var forfærdelig. Og så var der Grækenland med de glade sømænd.
Vildt overrasket over, at det gik dem så godt for ej de var for mærkelige.
Og hvad sker der for de lande der går direkte i finalen? Bare fordi man ikke skal ud og kæmpe i en semifinale behøver man ik stille op med en kedelig og dårlig sang. Storbritannien har gjort det før og de gør det stadig. Kom dog med noget vi gider høre på. Det kan godt være at Bonnie Tyler var et stort navn men det var altså tilbage i 1700 hvidkål hun var stor. Det er skuffende. Hvis de skulle med i en semifinale skulle de nok ik regne med, at de gik videre.
Af favoritter havde jeg bl.a.  Rusland den var bare rigtig god og troede faktisk den sang ville komme til, at kæmpe sammen med Emmelie om førstepladsen men en 5 plads var da ok selvom den nu var bedre end nr. 2,3 og 4..
Malta, Findland, Belgien og Irland var på min favoritliste sammen med Rusland og Danmark.
Jeg havde dog regnet med, at Findland ville få så mange point pga. deres budskab. Det blev lidt for politisk og det går jo ik så godt i ESC men jeg syntes den var god.

Stort stort tillykke til Emmelie der hev sejren hjem til Danmark.
Jeg glæder mig til næste år hvor vi har ESC på dansk grund og så håber jeg så meget, at jeg skal være med til, at opleve denne aften live inde i den sal/hal det bliver afholdt. Vil SÅ meget gerne med.

En rigtig god aften og jeg skal da lige love for, at mine facebook nyheds feed gik total amok da hun vandt og selv på Twitter var godt gang i den. Og så fik jeg da også lige et par gode grin inden jeg skulle under dynen. I kan se dem herunder det var for mærkeligt.
Der er en der skal have sine skolepenge tilbage.

1 kommentar:

  1. Hahaha sinke! Prøv nu lige at gå i skole før du udtaler dig om noget som helst mht geografi... og Eurovision...grunden til at USA ikke er med, ligger ligesom i navnet...dummernik

    SvarSlet


Jeg vil stadig anbefale jer at sende jeres kommentar fra en computer da man ikke altid kan regne med at ens besked går igennem hvis man skriver fra iphone el ipad, men prøv.
Jeres kommentar er gået igennem hvis i får beskeden om at den venter på at blive godkendt.