fredag den 9. december 2011

Døvstum hmm!!

Sidder og ser et gammelt afsnit af alarm 112 på tv2.
Der blir bla sagt nogle ting i afsnittet jeg kom til at rynke på næsen over som i også lige kan få lov at læse herunder:
Ambulance manden og kvinden skal ud i nattelivet og fortæller at de skal ud og hente en DØVSTUM pige der er fuld. Der blir også sagt noget om at de ikke ved hvordan de skal kommunikere med de her døvstumme de skal ud til og så bliver der sagt at der er mange døvstumme på stedet.
Arrh ordet DØVSTUM blev brugt rigtig meget i de ca 5 min det handlede om den fulde pige.
Døvstum kaldte man døve i gamle dage men i året 2009 el hvornår nu det afsnit er optaget er ikke gamledage det var nogle der var yngre end mig.... Kunne genkende et par af drengene ikke nogen jeg kender men har set før.
Er jeg den eneste der er ved at være træt af at høre at døvstum stadig blir brugt? Nu henviser jeg mest til de døve og hørehæmmede jeg ved læser med på denne her blog

1 kommentar:

  1. Det er meget svært at lave om på de gængse betegnelser man har øm døve, men vi skal blive ved, ved og ved.

    SvarSlet


Jeg vil stadig anbefale jer at sende jeres kommentar fra en computer da man ikke altid kan regne med at ens besked går igennem hvis man skriver fra iphone el ipad, men prøv.
Jeres kommentar er gået igennem hvis i får beskeden om at den venter på at blive godkendt.