torsdag den 19. august 2010

"døv" tigger på p-pladsen

Ja nu ville jeg egentlig have skrevet et andet indlæg, men det må så blive på et andet tidspunkt jeg skriver dette..

Jeg har i formiddags været en tur med mine forældre ude i BILKA for at købe min nye computer (og ja den er blevet køb og det kommer der et andet indlæg om)
Da vi er ved at pakke bilen står der pludselig en ung lidt mærkeligt mand næsten helt oppe i snotten på os med en lap papir hvor der stod noget med at om man kunne give ham 10 kr.
Sammen med den lap papir laver han fagter med sine hænder for at vise at han er døv.

Da jeg jo kan tegnsprog tænkte jeg at det måtte jeg teste på ham.
Det eneste tegn han laver er et tegn som os der kan tegnsprog kender som "høre" en finger der køre fra øret og ud det tegn lavede han mens han ryster på hovedet.
Jeg siger så på tegnspog uden stemme at jeg kan tegnsprog. Jeg siger også på tegnsprog jeg er ikke døv og laver tegnet døv til ham han begynder så at kopiere mit tegn "døv" og pejer på sig selv men han laver ingen andre tegn. Jeg vænder mig så om til min far og siger "han er jo ikke døv han kan ikke forstå hva jeg siger" og så forsvinder han så væk.

Min far skal så ind og kigge efter min mor da vi var gået i forvejen og da min far ik lige havde fået bilen låst op står jeg og venter og holder øje med fyren. Overvejde på et tidspunkt at råbe til et par at han ikke er døv, men vælger at lade vær da han begyndte at stoppe biler og så kom der en vagt og jagtede ham væk.

Kan se at vagten lavet et tegn som jeg tror skal tolkes som politi (sirene tegn) og så et tegn jeg tolker som forsvind.
Jeg får mig en lille sludder med vagten og siger til ham at jeg altså ikke tror han er døv for jeg kan tegnsprog og han forstod ikke hvad jeg sagde.
Vagten siger så til mig at han godt ved at fyren ikke er døv for han kommer der tit. Han ved også godt hvor han bor.
Øhh okay hvorfor laver du så fagter til ham?

Jeg har prøvet det før hvor der var en "døv" der kom og ringede på mine forældres dør.
Det pisser mig lidt af at der er nogen der kan finde på at bruge sådan et handicap og håbe man får sympati fordi man ikke kan høre.
Ja jeg ved godt der også er nogen der udgiver sig for at være blinde og andre ting, men det gør man bare ikke.
Det kommer jo i den anden ende til at gå ud over dem der har et handicap og måske er ude og gøre en god gerning ved at samle ind til et el andet formål inden for et el andet handicap. For så tror man ikke på dem fordi de har mødt nogle fake nogen.

Så hvis i møder en mærkelig fyr på p-pladsen ved BILKA Tilst med en lap papir om han ikke må få 10 kr... Så bare ignorer ham!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Jeg vil stadig anbefale jer at sende jeres kommentar fra en computer da man ikke altid kan regne med at ens besked går igennem hvis man skriver fra iphone el ipad, men prøv.
Jeres kommentar er gået igennem hvis i får beskeden om at den venter på at blive godkendt.