fredag den 29. november 2013

Madspild nej tak.

Jeg er ikke personen der bare smider maden ud hvis der er mere tilbage efter aftensmaden. Det bliver pænt pakket i bokse og ind i køleskabet.
Det skader ikke, at spise det samme 2 aftner i træk... ellers kan man jo for det meste finde på en anden ret man kan bruge det man har tilbage i.
Forleden fik jeg lavet en god omgang kartoffelmos med millionbøf og havde lidt for meget tilbage af millionbøffen. I første omgang tænkte jeg, at jeg kunne koge noget pasta og spise det i morgen.
Sådan ender det jo næsten altid, så jeg ville prøve, at finde på noget andet.
 
Jeg endte med, at jeg fik lave en hjemmelavet pizza med resterne af millionbøffen "lidt" revet ost og et par æg der blev slået ud over pizzaen.
Mine æg var ved, at gå på dato og et eller andet skulle de jo bruges til.
Jeg kan huske en gang for mange år siden fik en pizza hvor der var æg på og det smagte nu egentlig meget godt så det ville jeg lige se om jeg ikke kunne finde ud af.
Det blev en udmærket pizza nok til at mætte 3 personer.
 
Da jeg lavede pizzaen kom jeg sådan til, at tænke tilbage på barndommen når min mor lavede hjemmelavet pizza.
Den gang var det lidt a la denne her pizza.
Den gang var det ikke fancy pizzaer med skinke, ananas og alt det vi kommer på i dag, nej det var min mors gode kødsovs og det smagte fantastisk.
 
Pizzaen millionbøg består af ;
- Fuldkorns bund. (blev den nemme løsning.... en fersk dej fra Super Brugsen)
- Resterne af millionbøffen fra dagen før
- Lidt hvidløg jeg kom i millionbøffen
- Revet ost
- Æg 
 
Bages ved 200 grader i varmluft i ca. 15 min.
Ser måske ikke lækker ud men den smagte rigtig godt.

3 kommentarer:

  1. Henriette Faurhøj5. december 2013 kl. 08.06

    Ser nu egentlig meget lækkert ud.
    Men hvordan umdgår du at bunden bliver våd og smattet af al den kødsovs?
    Jeg mener at have hørt jamie oliver sige at man skal smøre bunden med lidt olie inden man hælder fyld på. Men om det kan passe skal jeg ikke kunne sige. Jeg er absolut ikke ferm i et køkken ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henriette.
      En smattet bund.. Det var ikke lige det jeg oplevede. bunden var sprød og tynd.
      Men kunne forstille mig en for tyk bund og ikke varm nok ovn kunne være med til at gøre en bund smattet.
      Skal ikke gøre mig klog på dette område da jeg ikke lige oplever dette.
      Men tak for kommentaren. Den smagte fint ;)

      Slet
  2. Ser lækkert ud, jeg forsøger også at bruge alle retter - det er både tilfredstillende og mest ansvarligt :D
    En sjælden kombination.

    - Anne

    SvarSlet


Jeg vil stadig anbefale jer at sende jeres kommentar fra en computer da man ikke altid kan regne med at ens besked går igennem hvis man skriver fra iphone el ipad, men prøv.
Jeres kommentar er gået igennem hvis i får beskeden om at den venter på at blive godkendt.