fredag den 4. oktober 2013

Kanelbullardag

I dag er det jo Kanlbullar dag eller kanelsneglens dag. Og når man er glad for at bage og kanelsnegle er en af yndlings kagerne så må man jo i gang i det lille hjemmebageri.
Jeg fandt en masse forskellige opskrifter på nettet men valgte, at slå op i
Amos "Den store bagebog 3"
Der er der en opskrift på kanelsnurre og den minder meget om en svensk opskrift jeg fik skimtet online.
De er blevet rigtig lækre men jeg kan bare næsten ik smage kardemommen som gør det til en Kanelbullar. Kan smage lidt, men det er ikke nok til mig. Kan du lide kardemomme og vil prøve Amos opskrift vil jeg anbefale, at komme lidt mere i end hvad der står i bogen.
En rigtig Kanelbullar burde egentlig også have et drys af perlesukker, men det er ik lige det jeg bruger mest af her i hytten så det havde jeg ik lige til, at stå på hylden. Måske jeg skal overveje at have det til, at stå i skabet fremover?

4 kommentarer:

  1. Henriette Faurhøj6. oktober 2013 kl. 08.03

    Åh de ser gode ud! Vil du ikke lægge opskriften herind? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henriette.
      Du kan finde den i Amos bagebog bør 3 s 24.

      Slet
  2. Svar
    1. Tak skal du have. De var også rigtig lækre skulle jeg hilse og sige ;)

      Slet


Jeg vil stadig anbefale jer at sende jeres kommentar fra en computer da man ikke altid kan regne med at ens besked går igennem hvis man skriver fra iphone el ipad, men prøv.
Jeres kommentar er gået igennem hvis i får beskeden om at den venter på at blive godkendt.