mandag den 18. april 2011

Tom for ord...

Og så ikke helt alligevel. Blir lige nødt til at dele dette her med jer.

Jeg har lige været på min nyheds runte og kom forbi eb.dk hvor jeg lægger mærke til denne her overskrift:"Den abekat skal da have en banan" Den måtte jeg lige læse og jeg blev PAF.
Det var da noget af en flabet bemærkning. Handler om en mor der er ude og gå med sin 2 årige søn. (lille Samuel fra Sydafrika)
Der er i artiklen linket til Samuels mors blog vand til vin hvor hun fortæller om sin oplevelse på vej hjem til en dejlig hygge dag i haven.
En fyr hænger ud af bilen og råber racistisk bemærkninger om hendes søn.

Drengen er 2 han har ik en eneste mulighed for at farsvare sig selv. Hvad sker der dog for folk i dagens Danmark.
Jeg vil nu mere mene det var fyren der hang ud af vinduet på en bil der er en abekat.
Direkte link til hendes indlæg kommer her: Racisme i fuld dagslys

Hvordan vil fremtiden se ud hvis vi skal findes os i at uopdragende børn/voksne ik kan acceptere at vi ikke alle ligner hinanden.

Jeg sender alle mine tanker af sted til lille Samuel og hans forældre og håber de ikke kommer ud for sådan en ubehagelig oplevelse igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Jeg vil stadig anbefale jer at sende jeres kommentar fra en computer da man ikke altid kan regne med at ens besked går igennem hvis man skriver fra iphone el ipad, men prøv.
Jeres kommentar er gået igennem hvis i får beskeden om at den venter på at blive godkendt.