fredag den 17. december 2010

Store bagedag.

Her har i så resultatet af min dag i julebageriet i går.
Det blev til 17 lækre berliner.
2 bradepander jødekager.
Og en gryde dejlig risengrød.

Nu mangler jeg bare julekonfekten men det må blive i næste uge for der var udsolgt på mørkt overtræks chokolade da jeg var nede og handle ind til det. Men min søster fandt det heldigvis da hun var ude og handle ind så nu kan jeg alligevel lave konfekt.

Jødekagerne kom jeg lige i krise med da jeg først opdager da jeg er gået i gang at der i opskriften står jeg skal bruge ? hjortetaksalt. Altså jeg havde hjortetaksalt men det var hvor meget der skulle bruges. der stod bare en ? så det jo ik lige til at gætte sig til. Har ikke brugt opskriften siden jeg fik den for nogle år siden af en ven. Så jeg måtte prøve mig frem. De blev helt fine så jeg overlevede.

Mine berliner liger langt fra dem man køber hos bageren. Jeg har ik prøvet at lave dem før og dejen var sådan en underlig dej måtte komme lidt ekstra mel i og det har måske været for meget?. Jeg ved det ikke jeg kender ik opskriften, men de smager nu rigtig godt, så jeg vil bestemt prøve at lave dem igen.

1 kommentar:

  1. Du kunne godt invitere! Især berlinere sætter mundvandet i gang. :)

    SvarSlet


Jeg vil stadig anbefale jer at sende jeres kommentar fra en computer da man ikke altid kan regne med at ens besked går igennem hvis man skriver fra iphone el ipad, men prøv.
Jeres kommentar er gået igennem hvis i får beskeden om at den venter på at blive godkendt.