søndag den 24. juli 2011

En weekend i København på godt og ondt.

Jeg havde virkelig glædet mig til denne tøseweekend på 1 klasse i en evighed, den skulle være årets begivenhed.
Desværre kom der lige en rigtig trist begivenhed i vejen som lige fik sat en dæmper på humøret for en stund.
Men det skal ikke lyde som om det var en dårlig tur for det var det bestemt ikke. Vi mødte nogle bump på vejen og det var så det. Resten af turen var rigtig hyggelig lige hvad jeg havde brug for.
Glæder mig allerede til næste tur til okt. hvor vi skal i Boxen.

Da vi ankom til staden var vi lige på en mindre køretur inden vi ankom til vores hotel. Vi havde aftalt at nu skulle vi forkæle os selv med en tur på fint hotel. Det fortjente vi. Man må gerne forkæle sig selv en gang i mellem.
Tilbage i november da vi havde købt billet til Take That skulle der ikke meget overbevisning til før vi var enige om hvor vi skulle overnatte nu vi var derover.
Vi havde hørt en del godt om hotel Sct. Petri så derfor blev det hotellet vi bookede. Det er også der mange af de store stjernerne bor når de er i DK så vi var fine på den.
Nå men her støder vi så på første bump. Hotellet var blevet overbooket så vores værelse var gået til nogle andre. Meget mærkeligt efter som jeg fik bekræftet vores værelse et par dage forinden. Vi fik så et værelse mindre end det vi havde bestilt og med et toilet der løb som et vandfald. Det tog en evighed for deres service mand at komme op og ordne det så jeg fik ondt i hovedet og tror også jeg blev lidt træls at høre på *G*
Men det blev da lavet men vi havde begge set et program på dr1 om hvad ens ret er i forbindelse med fx hoteller osv. Så efter at have talt sammen og et opkald hjem til min mor blev vi enige om at vi lige skulle ned og fortælle dem at vi altså ikke var tilfreds med det vi havde fået. Dengang vi kom var der IKKE bedre værelser end det vi havde fået men da vi så kom ned igen havde de lige pludselig et bedre værelse vi gerne måtte få men så ville vi ikke få den rabat+ morgenmad som vi havde fået ved at tage det værelse vi fik (der er åbenbart ikke morgenmad med i prisen på det hotel men det havde vi jo hellere ikke fået noget at vide om ved bookning) Vi kiggede på hinanden og blev enige om at så ville vi beholde det værelse vi havde fået så vi kunne få en god morgenmad. Lørdag kunne vi så få et værelse i den standard vi havde booket.
Jeg vil ik sige hotellet er VILDT luksus kan grine lidt over at de kalder sig first klasse hotel men har ikke fladskærme på værelserne og der er ikke tv2 el tv2 news som kanal. Det savnede jeg lidt. På det første værelse var det ene håndklæde som jeg havde valgt snavset, der var to store sorte klatter der godt kunne ligne OLIE nam nam og den ene badekåbe havde også en brun plet. Vi ringede og bad om nyt og rengøringsmanden ville komme med det samme. Vi forlod hotellet for at komme til koncert og da vi var tilbage ved 2 tiden om natten havde han stadig IKKE været der, og som om det ikke var nok der var også kun sæbe og shampoo mm til en person det havde vi hellere ikke fået før vi igen bad om det.
Men ellers var det et fine værelser vi havde. Værelse to var med dejlig badeværelse der havde vi både badekar og bruse kabine og hele 2 håndvaske på de første værelse havde vi kun badekar uden bruseforhæng og en brandvarm vand man slet ikke kunne skrue ned for. Og så syntes jeg der manglede et loft lys inde i selve værelset. Men ellers var det fint og sengene var også dejlige at sove i.
Lørdag og Søndag blev brugt på at lege turister i København og omegn.
Vi havde planlagt nogle få ting vi skulle nå mens vi var der. Det bestod bla på en tur forbi
La Glace. Vi skulle have været forbi sidste sommer men det nåede vi ikke så derfor havde vi aftalt at det SKULLE vi denne gang. Og så var der jo åbnet en Disney Store så den skulle vi også lige besøge. Hold nu op jeg var alvorligt ved at få KLAUS ved at gå rundt derinde. Der var SYGT mange mennesker derinde. Jeg havde derfor kun fokus på en ting. Find BOLD hunden og UD igen. Jeg fik slet ik rigtig set noget som helst derinde gik med skyklapper i retningen af hylden hvor den stod. Karina og jeg lykkes også at blive væk fra hinanden derinde så mange mennesker var der inde i denne lille butik. Karina nåede heldigvis også at finde nogle gaver til hendes drenge. De gaver er jeg sikker på at de er blevet rigtige glade for.
Vi mødte også nogle elefanter på vores tur. Og dem var vi også rundt og finde nogle af om søndagen. Karina regnede ud at vi nok fandt 10% af dem der står rundt omkring i København. Nogle af dem vi gik efter var der ikke så Karina fandt ud af at det var fordi at de var på Elefanthospitalet haha.
Lørdag var egentlig også en dase dag vi kom MEGET sent i seng fredag nat morgen. Sådan er det jo når man er på tur ik Karina. Syntes ik vi er så gode til de sengetider når vi er nogle steder haha. Så efter en gåtur i området og forbi butik Plint (som vi snart blir stamkunder i) tog vi tilbage til hotellet med en smoothies som vi nød ude på hotellets ude område. Det var jo dejligt sommervejr. Men trætte var vi så vi måtte op og have os en morfar for at kunne være klar til lørdagens koncert (som vi så desværre ikke fik) Vi var også forbi Hotel Nimb hvor vi kom lige op til at Howard fra Take That forlod hotellet for at tage ud til Parken (forstår ikke hvorfor de tog derud for de måtte være klar over på dette tidspunkt at koncerten ikke ville blive til noget) Og det var vi også ude og stå nogle timer efter det kom frem at koncerten var aflyst.
Søndag havde vi planlagt en tur ud til Experimentarium i Hellerup hvor vi skulle ud og se Body udstillingen. Jeg syntes det var meget grænseoverskridene at kigge på rigtige døde mennesker der var udstillet på forskellige måder så man kunne se hvordan muskler mm så ud i forskellige situationer. Også det at se et foster fra lille bitte knappenåls øje til 9 mdr var virkelig mærkeligt. Man så også kvinde med en baby inde i maven helt klar til at føde. Virkelig vildt. Det var klart oplevelsen værd at se. efter at have set Body udstillingen var vi oppe og lege i resten af Experimentariet inden turen gik tilbage til København hvor vi skulle ud og finde elefanter og blev vidner til dagligdagen i kbh med slådskampe osv (der blev kastet med stole ved en Baresso ved Nørreport) Der gik ik lang tid før en masse politibiler kom til stedet og der blev spæret af. Om der skete mere ved jeg ikke vi skulle videre på vores elefant jagt.