tirsdag den 8. juli 2014

Makron muffins.


Tilbage til barndommen.
Jeg husker, at min mor tit bagte disse lækre makron kager og de var bare SÅ gode.
Det er rigtig mange år siden, at jeg sidst har fået dem så da vi skulle i sommerhus i weekenden skulle jeg da have et eller andet med.

Vi skulle fejre 10 års dagen for min søsters nyretransplantation så kage skulle der til.
Valget faldt så på makron muffins og de smagte rigtig lækre og dejligt, at få dem igen.

I skal da ikke snydes for en opskrift som kommer herunder.

Du skal bruge:
18 stk.
3 æg i mellem størrelse
250 g sukker
80 g makroner
125 g mel
125 g smeltet margarine
100 g chokolade


Fremgangsmåde:
Æg og sukker piskes sammen til det bliver hvidt (lys gul)
Makroner knuses og vendes rundt i massen.
Melet blandes i derefter det smeltet/flydende margarine, og til sidst tilsættes det hakkede chokolade.
Kom dem i små muffins forme og fyld dem til de er 2/3 fyldte.
Bages ved 200 grader i ca 18 min.

TIP:
Bag dem i god tid så kan du fryse dem ned et par dage inden.
De kommer til, at smage af mere efter en tur i fryseren.

2 kommentarer:

  1. Det er altså også bare en klassiker!

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi sikkert mange der er vokset op med mors hjemmebagte makronkager så det vækker minder.

      Slet


Jeg vil stadig anbefale jer at sende jeres kommentar fra en computer da man ikke altid kan regne med at ens besked går igennem hvis man skriver fra iphone el ipad, men prøv.
Jeres kommentar er gået igennem hvis i får beskeden om at den venter på at blive godkendt.