mandag den 26. august 2013

Anettes hjemmelavede Oreo cookies.

Umm som i allerede har læst herinde er jeg helt tosset med Oreos.
Forleden lavede jeg hjemmelavede cookies med Oreo i.
Havde dem med i biografen til en tøse biograftur og i sommerhus og efter som flere har spurgt efter opskriften kommer den så her.

Selve cookie opskriften har jeg fået af en tidligere kollega der også er rigtig god til det med at bage masser af lækre kager namme nam siger jeg bare.
I hendes opskrift er det nødder og chokoladestykker der skal i og det har jeg så skiftet ud med Oreo stykker.
De blev rigtig gode, men jeg skal lige have nogle flere Oreos stykker i næste gang jeg laver dem.
Den er taget på gefühlen så mange flere i næste gang.



Opskrift på Anettes hjemmelavede Oreo Cookies:

Du skal bruge:
400 g brun farin
400 g mel
2 tsk. vaniliesukker
1 tsk. salt (gerne groft)
1 tsk. natron
250 g blødt smør (usaltet)
2 store æg
ca 3 ruller Oreos
 (Er du tosset med Oreos have en ekstra rulle klar hvis du vil have flere i)




  • Start med at knus alle dine Oreos. Kom dem i en pose og knus dem. Pas på med ikke at komme for mange i af gangen elles får du ikke alle knust. Det må gerne være grove stykker.
  • Bland alle de tørre ting sammen
  • Tilsæt æg
  • Kom det bløde smør i
  • Vend Oreo stykkerne i dejen
  • Stil dejen i køleskabet et stykke tid så dejen bliver kold og fast.
  • Når dejen er klar ruller du dejen til kugler ca. på størrelse med en golfkugle og trykker dem lidt flade

Bages ved 200 grader i 10-12 min hold øje med dem så de ikke får for meget.


Denne opskrift giver nemt 4 bageplader med cookies så ønsker du ikke så mange kan du nemt halvere opskriften.

Smager FANTASTISK med et stort glas mælk.

1 kommentar:

  1. Mums det lyder virkelig lækkert. Dem må jeg prøve at lave - tak for opskriften

    SvarSlet


Jeg vil stadig anbefale jer at sende jeres kommentar fra en computer da man ikke altid kan regne med at ens besked går igennem hvis man skriver fra iphone el ipad, men prøv.
Jeres kommentar er gået igennem hvis i får beskeden om at den venter på at blive godkendt.