tirsdag den 25. december 2012

Glædelig Jul


 Glædelig jul alle sammen.. faste som anonyme (jeg ved jo i er her høhø)
Jeg håber i alle sammen har haft en rigtig dejlig aften sammen med jeres familier og dem i har kær.
Her har julen været rigtig hyggelig og vi var alle samlet. Dvs vi var 5. Mine forældre min søster, hendes mand og mig…Samt deres jule hund Koda med sin fine nissehue.

Vi startede dagen med tage en tur til julegudstjeneste og synge julen ind og derefter hjem og se julekalender inden vi skulle i gang med julemiddagen.
Min far er rigtig god til, at finde mandlen så han fik den også i år. Hos os har vi en tradition for, at den som får mandlen har mandelgaven med næste år. Det var så min mor der fik mandlen sidste år og hun havde købt LOGIK spillet og det er lige min far så vi gik i gang med det samme og det er rigtig. Min søster har spillet der hjemme så vi kendte det lidt selvom vi havde glemt det.

Efter lidt hundeluftning og opvask var vi klar til, at danse om træet og derefter, at dele gaverne ud.
Koda sku da også have gaver og han er også god til selv at finde frem til dem. I år var han også rigtig ”dygtig” til selv at pakke dem ud selvom det tog lidt lang tid..
Han fik bla en ny øffer og den havde han fået slået ihjel inden der var gået 5 min, men han er vild med den. Han fik også en sidste år der blev ødelagt på 0,5 men han vil stadig lege med den, og da han næsten havde ødelagt den nye mente vi, at vi hellere måtte finde den gamle frem som han havde leget med tidligere. Den finder jeg og hold da op en fest han har haft.. Han havde fået bidt hovedet af den og ud over det hele lå der en masse vat agtig noget og små stykker så hvorfor ikke også fortsætte på den nye nu han var så godt i gang?

I dag 1. juledag har vi bare slappet af og lavet ingen ting… SKØØØNT
I morgen tager vi så til Horsens til jule tamtam med min mors familie og julehygger. Og mon ikke julemanden også lige får tid til at kigge forbi med gaver til de yngste?

Det var en rigtig lang og dejlig dag i går. Jeg kom hjem for en lille times tid siden og har ikke fået pakket gaverne ud endnu, så jeg venter lige med at fortælle om dem til en anden gang.

Dagen startede dog ikke helt som planlagt. Da jeg er ved, at skifte tøj opdager jeg, at der er meget vådt på et bestemt område inde i mit soveværekse og det første jeg tænker er PIS er der en dåse der er røget på gulvet? Men nej der var ingen dåser.. også meget sjældent jeg tager dem med ind i soveværelset. Jeg kigger så op og dryp dryp dryp det drypper oppe fra loftet så mig i noget andet tøj og op på loftet og se hvad det kun være… og sørme om der ikke lå en MASSE sne deroppe og jeg kunne ikke fjerne det da jeg ikke kunne nå derud..
Jeg måtte pakke ting ind i plastik og sætte en spand ind og håbe, at der ikke skete mere.
Nu er det så ikke første gang det er sket, så jeg ved ikke hvad jeg skal forvente når jeg skal ringe til boligforeningen. Sidst det skete fik jeg svaret, at de ville ringe når det var blevet bedre vejr og så kunne vi aftale en dag hvor de ville komme og MALE pletten over…
1: Hvad hjælper det at male en våd plet over? Løser ikke problemet vel?
2: Det er flere år siden og jeg venter stadig!!
Nu må vi jo se hvad de har af gode ideer når jeg ringer på torsdag.
Jeg har også forvredet en muskel i mit lår og det gør herre nas når jeg går og sætter mig. Jeg ved ikke lige hvordan det er sket, men det er sket i forbindelse med, at jeg enten har forsøgt, at tørre vand væk oppe fra loftet eller da jeg kravlede rundt oppe på loftet. Kun allerede mærke det med det samme, men tænkte ik så meget over det, men i dag går det bare ondt møg ondt ØV

Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Jeg vil stadig anbefale jer at sende jeres kommentar fra en computer da man ikke altid kan regne med at ens besked går igennem hvis man skriver fra iphone el ipad, men prøv.
Jeres kommentar er gået igennem hvis i får beskeden om at den venter på at blive godkendt.