mandag den 17. juni 2013

Hvad gør man når...

Man har 1l mælk der er gået på dato?
Man bager da pandekager.... AMERIKANSKE pandekager.
Jeg opdagede, at jeg havde en hel mælk i køleskabet der var gået på dato øv.
Jeg har været syg den sidste uges tid og har derfor ik rigtig spist eller drukket noget så der stod der lige en mælk jeg ik bare kunne smide ud, og hvad gør man så?
Jeg gik i gang med at bage amerikanske pandekager a la Anette.
 
Nu har jeg pandekager nok til at invitere alle Rasmus venner på besøg og stadig have nogle i overskud.
 
Opskriften a la Anette er:
550 g mel
1l mælk
4 æg
3 tsk bagepulver
8 spsk smeltet margarine
vanilje sukker
 
Jeg har tendens til at ændre opskrifter til min egen og jeg brugte ik 8 spsk margarine flasken fik et godt klem og det var det.
Vanilje sukker ved jeg ik hvor meget jeg brugte åbnede låget og hældte i til jeg fornemmede at det var fint nok.

Fremgangsmåde:
Mel og mælk piskes sammen til der ik er klumper.
Pisk æg og resten af ingredirnserne i.
Steg ca 2 min på hver side ved mellem varme

Bon appetit.
Fik 25 stk i forskellige størrelser

Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Jeg vil stadig anbefale jer at sende jeres kommentar fra en computer da man ikke altid kan regne med at ens besked går igennem hvis man skriver fra iphone el ipad, men prøv.
Jeres kommentar er gået igennem hvis i får beskeden om at den venter på at blive godkendt.