lørdag den 2. marts 2013

At gå helt BANANAS

Jeg ved ikke helt hvad der skete, men jeg tror jeg gik helt bananas i onsdags.
Havde planlagt, at jeg skulle prøve, at bage noget stenalder brød. Jeg har hørt så meget godt om det fra flere forskellige, så det ville jeg prøve. Det faktisk ikke særlig svært, at lave. Det hele skal bare lige blandes sammen og i ovnen.

Ingredienser til stenalder brød a la me.
Jeg har brugt Thomas Rodes opskrift med mine egne ændringer.
Det blev ikke så stort, da jeg kun lavede en halv omgang for ville lige være sikker på om jeg nu også kunne lide det.
Det smager fint og god som et stykke til fx salaten. Jeg tror godt jeg kunne finde på, at lave det igen som en form for boller da det ik er helt nemt, at komme noget på brødet da det eneste der holder de mange forskellige korn, kerner og nødder sammen er æg så hellere spise det som en gnavebolle til noget salat el tilbehøret til aftensmaden.

Men det var ikke det eneste der blev lavet i onsdags. Jeg gik da helt amok.
Havde nogle bananer som var blevet lidt for overmodne til at jeg ville spise dem og det skulle da ikke bare smides ud.
Min søster er blevet vældig glad for sin Kitchen Aid køkkenmaskine med tilhørende ismaskine skål.

Ingredienser til banankagen.
Hun har fortalt om en lækker banan is lavet på en italiensk grundis opskrift og den var bare såååå god.

Jeg blev enig med mig selv om, at den måtte jeg da lige prøve, at lave. Også selvom jeg ikke er den heldig ejer af en Kitchen Aid el ismaskine. Jeg ejer ikke en køkkenmaskine. (Meget mærkeligt nu jeg elsker, at stå oppe i mit lille køkken og lege bager)
Det skulle jeg nok kunne klare uden de dersen moderne køkkenmaskiner.
Men da jeg så opskriften kunne jeg se, at jeg ikke skulle bruge mere end en banan så hvad skulle jeg så finde på. Hurtigt blev der fundet en opskrift til en banankage for så kunne jeg da lige forkæle kollegaerne på arb.
 Jeg manglede også lige at få købt nogle få ting til isen, så jeg startede med at bage en banankage eller nok nærmere 2 for der var både til en springform og til rugbrødsformen.


Mens kagen var i ovnen skrev jeg lidt med en veninde der var i gang med at bage bananbrød. Aldrig gjort bekendtskab med det før, men hørt flere nævne bananbrød, så jeg fik en opskrift jeg læste igennem og den så da meget nem ud og der blev også lavet lidt ændringer så det blev bananbrød a la Klejs.
Den ene banankage med lækkert chokoladeovertræk
 og bananbrødet a la Klejs
Efter en hurtig indkøbstur blev bananbrødet smidt i ovnen og jeg gik i krig med at lave hjemmelavet is.
Indrømmer det gerne. Det er IKKE helt nemt at lave is når man ikke ejer køkkenmaskiner eller ismaskine så den blev ikke helt som forventet, men den smager FANTASTISK.Så længe det kun er mig der skal spise den så går det nok.
Jeg valgte at dele grundisen op i to skåle og kom banan i den ene og så kom jeg Oreos i den anden. Som mange af jer jo har fundet ud af har jeg en svaghed for Oreos så det måtte jeg jo også lige prøv, at lave min egen oreo is. Den smager også skide godt til tros for, at den ikke helt blev som forventet.
Gør det gerne igen når jeg har fået anskaffet diverse køkkenmaskiner.Nogen der vil sponsorere en Kitchen Aid i RØD til mig? Så gir jeg kage og is.

Slutter lige af med, at sige, at jeg ikke lige ved hvor alt den energi kom frem, men det var nok foråret der bankede på døren og pustede en masse positiv energi i hovedet på mig.

2 kommentarer:

  1. Jeg faldt over din blog, da jeg surfede rundt på nettet, og jeg skal helt sikkert besøge den igen:) God aften.

    SvarSlet
  2. Hej Lone. Det er jeg glad for at høre. Bliv endelig fast læser så du altid kan få det sidste nye herfra.
    Ha en god aften
    Anette

    SvarSlet


Jeg vil stadig anbefale jer at sende jeres kommentar fra en computer da man ikke altid kan regne med at ens besked går igennem hvis man skriver fra iphone el ipad, men prøv.
Jeres kommentar er gået igennem hvis i får beskeden om at den venter på at blive godkendt.