fredag den 27. september 2013

Nybro Frugtplantage.

Jeg er helt tosset med friskpresset æblemost.
Får det ikke så tit, men når jeg gør skal det bare nydes.
Sodavand blev først en del af mit liv sidst i barndommen så æblemost var det jeg fortrak når andre fik rød og grøn sodavand.
 
Ved Food Festival i Århus var Elisa og jeg forbi Nybro Frugtplantages bod og fik os en lille snak med Nicoline som fortalte om deres lækre moster mens vi fik os en smagsprøve.
Lækker friskpresset æblemost uden tilsætning.
 
Nybro Frugtplantage ligger nede på Fyn hvor de har 25 hektar jord hvor de dyrker en masse lækre æbler som de bla laver til moste og cider.
I kan besøge dem her og læse mere om dem, samt se hvor du kan købe deres produkter.
 
Vi var heldige og fik en flaske alm most og en med æble og jordbær med hjem så vi kunne smage lidt mere på.
Jeg fik Æblemost med jordbær med hjem og Elisa fik den alm most med hjem og delte med familien.
Der findes udover en alm most og æble/jordbær most også en æble/solbær, æble/kirsebær, og en æble/hyldebær most.
 
Jeg er meget overrasket over smagen. Den er UTROLIG sød og smager rigtig meget af jordbær. Jeg kan ikke smage der også er æble i.
Jeg delte ud af mosten og mens jeg ik var så vild med den var der andre der syntes den var lækker.
En æblemost burde smage af æble med smag af jordbær, men det syntes jeg ikke er tilfældet her.
Tror det er en smagssag om man kan lide den eller ej.
Jeg er nok mere til ren friskpresset æblemost.
 
Den ville være et rigtig godt hit blandt børn. Noget de vil nyde rigtig meget.
Den kunne også være rigtig god til en velkomst bowle med hvidvin og friske jordbær til en dejlig varm sommer aften.

Et lille kig på deres forhandliste gør mig lidt mut.
Ingen steder i Århus hvor jeg kan finde dem. Krydser finger for, at det bliver muligt meget snart.
Har set dem hos Super Best i Als men det noget af en køretur hvis jeg skulle helt derop for at hente en flaske friskpresset æblemost øv. 
 
 
 
 
Sponsoreret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Jeg vil stadig anbefale jer at sende jeres kommentar fra en computer da man ikke altid kan regne med at ens besked går igennem hvis man skriver fra iphone el ipad, men prøv.
Jeres kommentar er gået igennem hvis i får beskeden om at den venter på at blive godkendt.