søndag den 1. september 2013

At arbejde i et cirkus.




Denne sommer sprang jeg ud som frivillig hos muskelsvindfonden og blev medlem af Crewet og kan kalde mig kræwer (har jeg fået at vide det hedder)
Tilbragte en dag hos Cirkus Summarum på Tangkrogen i Århus.
Rigtig fed oplevelse.
Det blev en blød start og fortryder, at jeg kun var med den ene dag.

Jeg fik tjansen som billetkontrollør ved indgangen, og fik hilst på rigtig mange børn og deres forældre og bedsteforældre den dag.
Alle var bare så søde og det var så fedt, at se hvor spændte og glade børnene var fordi de skulle ind og se Bamse, Hr Skæg, Sebastian og alle de andre.
Nå ja og så var jeg da lige ved, at glemme, at jeg da også et par ture inde i teltet under forstillingen. Lige før pause skulle de friville ind og stå ved publikum rækkerne og danse lidt og da det var sidste forstillings dag skulle vi også ind til sidst hvor der blev takket for vores hjælp.
Ik lige det jeg havde forventet da jeg mødte op på tangkrogen meget tidligt den søndag morgen, men nøj det var sjovt.

Det var en underlig dag at møde op på. 
De andre var faktisk rigtig søde og gode til at tage i mod mig men var nu følte mig indimellem lidt palle som at være den nye i klassen.
Alt gik så hurtigt og alle havde travlt og da jeg det meste af dagen sad/stod sammen med den samme kan jeg ik rigtig huske nogle af de andres navne og det er ret øv.
Det var sidste dag var det også store afskedsdag. Det virkede lidt som når man siger farvel efter, at have gået et år på efterskole. 
Der bliver knyttet nogle bånd og nogle gode venskaber mens man er der fordi man går op og ned af hinanden hele døgnet.
Håber at jeg får den oplevelse næste år.

Den fede oplevelse og gode mavefornemmelse jeg havde da jeg gik derfra meget træt er jeg ret sikker på, at jeg tager en hel uge næste år.
En af grundene til, at jeg aldrig er kommet videre er, at jeg jo ikke kender nogen og ingen af vennerne lige har haft tid eller lyst til, at være frivillig, men nu gjorde jeg det fanme og jeg gør det igen. Nye venskaber og fede oplevelser. 
Du behøver ikke kende nogen for der går ikke lang tid for så har man lært en masse nye fantastiske mennesker, at kende.


min "uniform"


Ser frem til sommeren 2014 for så vil jeg være cirkus medarbejder hos cirkus summarum igen.

 

1 kommentar:

  1. Jeg er selv frivillig teaterinstruktør 2 timer om ugen. Jeg ville ikke bytte det job for noget andet, ikke engang et lønnet job i de to timer.

    Et frivilligt job giver både mig ro i sindet, for jeg gør noget frivilligt for at være noget for andre - og så er der bare det puls at det står godt på sit CV. :)

    God søndag herfra
    http://tiktak.bloggersdelight.dk/

    SvarSlet


Jeg vil stadig anbefale jer at sende jeres kommentar fra en computer da man ikke altid kan regne med at ens besked går igennem hvis man skriver fra iphone el ipad, men prøv.
Jeres kommentar er gået igennem hvis i får beskeden om at den venter på at blive godkendt.